-مقدمه....................................................................................................................................... 1
1-2- بیان مساله.......................................................................................................................... 2
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقيق .......................................................................................... 3
1-4- اهداف مشخص تحقيق ...................................................................................................... 6
1-4-1- هدف کلی..................................................................................................................... 6
1-4-2- اهداف جزئی................................................................................................................. 6
1-5- فرضیه های تحقیق.............................................................................................................. 6
1-6- تعريف تعاریف مفهومی و عملیاتی ...................................................................................... 7
1-6-1- مهارت های اجتماعی...................................................................................................... 7
1-6-2- رفتارهای نابهنجار........................................................................................................... 7
1-6-3- طرحواره های ناسازگار اولیه............................................................................................ 7
فصل دوم: مباني نظري و پيشينه پژوهش
2-1- مهارت های اجتماعی.......................................................................................................... 8
2-1-1- مبانی نظری مهارت های اجتماعی.................................................................................... 8
2-1-2- تعریف مهارت های اجتماعی.......................................................................................... 13
2-1-3- ماهیت مهارت های اجتماعی.......................................................................................... 18
2-1-4- مهارت های لازم برای ارتباطات اجتماعی......................................................................... 22
2-1-5- مهارت های دریافت...................................................................................................... 22
2-1-6- مهارت های پردازش...................................................................................................... 22
2-1-7- مهارت های پیام رسان................................................................................................... 23
2-1-8- برخی دیدگاه ها در مورد مهارت های اجتماعی................................................................. 24
2-1-9- نظریه روانی – اجتماعی اریک اریکسون و مهارت های اجتماعی........................................ 24
2-1-10- نظریه هوش هیجانی دانیل و گلمن................................................................................ 24
2-2-1- رفتارهای نابهنجار.......................................................................................................... 27
2-2-2- علل رفتارهای نابهنجار................................................................................................... 31
2-2-3- اثرات رفتارهای نابهنجار................................................................................................. 31
2-3- طرحواره های ناسازگار اولیه .............................................................................................. 33
2-3-1- نظریه طرحواره در روانشناسی شناختی............................................................................. 34
2-3-2- تعاریف و سنجش طرحواره های ناسازگار اولیه................................................................ 37
2-3-3- نظریه طرحواره در روانشناسی بالینی: رویکرد بک.............................................................. 40
2-5- تحقیقات انجام شده در داخل و خارج کشور........................................................................ 45
2-5-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور................................................................................. 45
2-5-2- تحقیقات انجام شده در خارج کشور................................................................................ 46
2-6- جمع بندی........................................................................................................................ 48
فصل سوم: روش شناسي پژوهشي
3-1- مقدمه............................................................................................................................... 50
3-2- روش شناسی تحقیق.......................................................................................................... 50
3-2-1- شرح كامل روش تحقیق ................................................................................................ 50
3-2- جامعه آماري، نمونه و روش نمونه گیری.............................................................................. 50
3-3- ابزار های پژوهش.............................................................................................................. 50
3-3-1- فرم کوتاه پرسشنامه طرحواره های اولیه ناسازگاری یانگ................................................... 51
3-3-2- پرسشنامه اختلال های رفتاری وودورث........................................................................... 51
3-4- روش مداخله.................................................................................................................... 54
3-4-1- روش آموزش مهارت های اجتماعی................................................................................ 54
3-5- شرح اجرا ........................................................................................................................ 55
3-6- روشها و ابزار تجزيه و تحليل دادهها.................................................................................. 56
فصل چهارم: یافته های تحقیق
مقدمه........................................................................................................................................ 70
4-2- شاخص های توصیفی........................................................................................................ 58
4-3- شاخص های استنباطی....................................................................................................... 60
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- بحث و نتیجه گیری........................................................................................................... 64
5-2- محدودیت های تحقیق....................................................................................................... 66
5-3- پیشنهادات........................................................................................................................ 67
5-4-1- پيشنهادات کاربردی....................................................................................................... 67
5-4-2- پيشنهادات پژوهشی....................................................................................................... 67
منابع......................................................................................................................................... 70
پیوست ها.................................................................................................................................. 94